OPPGAVE
Spicelab ble etablert under mye lediggang under C-19 har det fortsatt i en liten, eksklusiv skala. Dette er ikke mat for de store hordene, men eksklusive små porsjoner. Enten det er en forrett, side dish, en dessert, en kuriosa eller en kjeks.
Hvordan møte den lille eksklusive målgruppen de henvender seg til?
UTFORDRING
Oppskriftene er hemmelige, ingrediensene blir kun opplyst ved bestilling og all mat må produseres innenfor gjeldende regelverk selv om dette er til venner, venners venner og egentlig bekjente.
Man skal selge litt til noen, men «noen» må vite at man finnes.
LØSNING
Omtale fra eksisterende kunder er alfa og omega. Når rettene serveres i lukkede selskap blir leverandør mm oppgitt. Vi foreslo små brosjyrer med informasjon om innhold/ingredienser osv blir delt ut blant gjestene.
Vi produserte opp små kjølebagger med logoen slik at maten ble forsvarlig oppbevart frem til mottaker. Og forklær med logo som man kunne velge å ha på seg når man som kunde åpnet leveringen eller skulle servere-