Definisjon av firmagaver

Alle gaver som gis fra virksomheten eller organisasjonen har felles betegnelsen firmagaver.  I dette ligger det ikke kun firmajulegaver til ansatte og reklamegaver. Funksjonelle produkter som arbeidstĂžy og kontorartikler er ogsĂ„ verdifulle markedsfĂžrere av din logo.

Ved Ă„ tenke helhetlig forsterker det oppmerksomheten og merkegjenkjenningen om man konsekvent benytter de samme logofarger, det samme budskapet eller andre fellesnevnere. 


Konsulenter ved valg av firmagaver

Vi opptrer som konsulenter gjennom hele prosessen. Fra oppgaven er definert til levering skjer. Vi bidrar gjerne med Ă„ sette opp deres visuelle profil som vi vil fĂžlge slik at alle firmagavene har det samme grafiske uttrykk uansett om det er en kulepenn, en firmajulegave eller en plakat. 


Hvorfor skal man gi firmagaver?

En virksomhet skaper via innovasjon og markedsfÞring interesse og engasjement for sine tjenester og produkter til sine kunder. Og beviset pÄ Ä lykkes er Þkt omsetning og markedsandeler, bedre omdÞmme og Ä ogsÄ vÊre en foretrukket virksomhet.


Et av de stĂžrste aktiva for markedsfĂžring og positiv omtale er virksomhetens egne ansatte. En fornĂžyd ansatt som trives pĂ„ arbeidsplassen og fĂžler seg verdsatt er en verdifull ambassadĂžr. Det Ă„ gi en firmagaver til egne ansatte er en perfekt mĂ„te Ă„ fĂ„ den ansatte til Ă„ fĂžle seg verdsatt.  

Det er selvfĂžlgelig ikke bare rundt juletider man kan gi gaver.  PĂ„sken og pĂ„skeferie har en sterk tradisjon i Norge og gir en gyllen mulighet til Ă„ sende med de ansatte en liten ting som pĂ„skeegg, solkrem eller solbriller. Det er ikke alltid sĂ„ mye som skal til.n. 

Ved Ä bygge gjensidig tillit og respekt vil den ansatte pÄ sin side jobbe for Ä fremheve og markedsfÞre egen virksomhet. Kunder som mÞter ansatte som er stolte over arbeidsplassen fÄr en verdifull innsikt som bidrar til Ä styrke tilliten til bedriften. De vil med stor sannsynlighet velge Ä benytte en bedrift med positive ansatte. Og pÄ sin side igjen markedsfÞre -og Ä vÊre stolte av Ä vÊre kunder hos nettopp disse.

Mennesker er de som skaper verdi

Det handler ikke lenger kun om Ăžkt salg eller flere nye kunder, men om hva som vil gi stĂžrst effekt pĂ„ kundebasens Ăžkonomiske verdi og dermed virksomhetens verdi. Og hele kontaktflaten mot kundens tre kontaktpunkter kan bidra i dette viktige arbeide: Produkter, serviceleveranser og Ăžkonomisk ansvarlighet

At kunden fÄr positiv oppfatning av virksomhetens gjennom dennes egne ansatte gir ogsÄ en effekt den andre veien ved at engasjerte medarbeidere fanger opp viktige signaler fra kundene, tar de med inn i virksomheten som pÄ sin side kan mÞte spÞrsmÄl og Þnsker. Gjerne ved forbedring og videreutvikling av allerede eksisterende produkter.

SÄ hvordan bidra til entusiastiske og ansvarlige ansatte som er virksomhetens naturligste og viktigste ambassadÞrer? Gode lÞnninger, pensjonsavtaler, sykelÞnnsordninger osv. er en. En annen er de ikke pÄlagte ordningene som Ä gi en personalgave til jul, en sommergave, et julebord eller en team-building. Og gjerne kunne gi den ansatte muligheten til Ä gi firmagaver til de kunder man er i kontakt med for Ä styrke relasjonen og Ä vise takknemlighet for samarbeidet.

Lukk meny