
SKAL DERE DELTA PÅ MESSE?
Sett først opp et budsjett, les gjennom tipsene og sett i igang. Nå.
1. Planlegg i god tid. Ting tar lengre tid enn man tror. Og mange av elementene som skal være på plass tar det tid til både å utforme og å produsere. Så her er det bare å brette opp ermene og komme seg igang!
2. Hva er formålet med deltagelsen? Skal du vise frem produkter, demonstrere disse eller kun prate med besøkende. Dette gir et grunnlag for å velge hvor stor stand du skal ha.
3. Hvem er målgruppen deres? Og hva ønsker dere å oppnå? Ha sikre og klare mål for deltagelsen så dere ikke kun sitter igjen med at «dette var kjempegøy» uten at det ga ønsket omsetningsresultat, på kort eller lang sikt
4. DESIGN
4.1 Tegn et design eller også et ønske om hvordan bedriften eller produktet skal fremstå.
4.2 Hva er stoppeffekten slik at de besøkende blir trukket til akkurat din stand
4.3 Hvordan ønsker du å bli oppfattet?
4.4 Skal dere stå eller sitte?
4.5 Er det noen form for servering til slitne messebesøkende?
4.6 Hva med å sette av en liten «vente plass for slitne deltagere» – som en gest til alle besøkende på messen – og som dere blir husket for.
5. Bruk like klesplagg som ikke levner noen tvil om hvem dine kunder skal kontakte når de kommer til standen.
6. Gi en gave med logoen og/eller messedesignet til de som kommer innom slik at de husker nettopp dere i etterkant av besøket.
-En penn har alle bruk for, kanskje i miljøvennlig utgave som viser profilen
-Et drikkebeger. Skal det kun brukes og kastes så anbefaler vi et miljøvennlig alternativ
-Et logokrus som kan gjenbrukes i lang tid i etterkant gjør at dere får en lang ettervirkning på reklameproduktet deres
7. HVA KAN VI HJELPE TIL MED?
1. Design av profil
2. Design av standen
3. Valg av elementer, dekor, vegger, lys, ballonger, tepper mv
4. Tekstil til messevertene
5. Reklamegaver
6. Kaffemaskiner og serveringskopper og krus