
SKAL DERE DELTA PĂ
MESSE?
Sett fĂžrst opp et budsjett, les gjennom tipsene og sett i igang. NĂ„.
1. Planlegg i god tid. Ting tar lengre tid enn man tror. Og mange av elementene som skal vÊre pÄ plass tar det tid til bÄde Ä utforme og Ä produsere. SÄ her er det bare Ä brette opp ermene og komme seg igang!
2. Hva er formÄlet med deltagelsen? Skal du vise frem produkter, demonstrere disse eller kun prate med besÞkende. Dette gir et grunnlag for Ä velge hvor stor stand du skal ha.
3. Hvem er mÄlgruppen deres? Og hva Þnsker dere Ä oppnÄ? Ha sikre og klare mÄl for deltagelsen sÄ dere ikke kun sitter igjen med at «dette var kjempegÞy» uten at det ga Þnsket omsetningsresultat, pÄ kort eller lang sikt
4. DESIGN
4.1 Tegn et design eller ogsÄ et Þnske om hvordan bedriften eller produktet skal fremstÄ.
4.2 Hva er stoppeffekten slik at de besĂžkende blir trukket til akkurat din stand
4.3 Hvordan Ăžnsker du Ă„ bli oppfattet?
4.4 Skal dere stÄ eller sitte?
4.5 Er det noen form for servering til slitne messebesĂžkende?
4.6 Hva med Ă„ sette av en liten «vente plass for slitne deltagere» – som en gest til alle besĂžkende pĂ„ messen â og som dere blir husket for.
5. Bruk like klesplagg som ikke levner noen tvil om hvem dine kunder skal kontakte nÄr de kommer til standen.
6. Gi en gave med logoen og/eller messedesignet til de som kommer innom slik at de husker nettopp dere i etterkant av besĂžket.
-En penn har alle bruk for, kanskje i miljĂžvennlig utgave som viser profilen
-Et drikkebeger. Skal det kun brukes og kastes sÄ anbefaler vi et miljÞvennlig alternativ
-Et logokrus som kan gjenbrukes i lang tid i etterkant gjÞr at dere fÄr en lang ettervirkning pÄ reklameproduktet deres
7. HVA KAN VI HJELPE TIL MED?
1. Design av profil
2. Design av standen
3. Valg av elementer, dekor, vegger, lys, ballonger, tepper mv
4. Tekstil til messevertene
5. Reklamegaver
6. Kaffemaskiner og serveringskopper og krus