Flere husker kanskje den gamle synålsmappen man kunne få fra forsikringsselskapet, eller den unike sparebøssen som gjorde at man valgte akkurat DEN sparebanken. For det var akkurat det man gjorde. Man valgte den banken med den kuleste sparebøssen. Og senere – når man plutselig så sparebøssen igjen så blusset minnene opp rundt gleden ved å få, om giveren -og om alt det som var i den samme tiden.


Eller man så logoen til banken og det kunne være nok til at gleden kom frem fordi man hadde fått en kul sparebøsse fra dem i tidligere tider.


Gleden over en gave skaper positive assosiasjoner!

Og en sparebøsse fra en bank er jo en genial reklamegave. Mottageren fikk en gratis figur som man også kunne legge sparepengene i. Banken fikk en kunde for bøssene ble jo tømt hos dem og beløpet ført inn på konto. Du snakker om vinn-vinn.

Det handler rett og slett om å gi den reklamegaven som gir deg størst avkastning på din investering. At du gleder noen, at den blir brukt og at din bedrift og ditt budskap blir husket.

Det kan være som et ledd i en kampanje.
Selv har vi akkurat hatt en kampanje med en superpraktisk og tøff multiladekabel. Vi trykket logoen vår på den og valgte en rød variant. For da kunne vi spinne på budskapet «en rød tråd». Tilbakemeldingene på kampanjen har vært udelt positive. 

  • En slik har jeg virkelig bruk for
  • Åh, dette var en nyttig gave
  • Tusen takk, den var artig. Denne vil vi prøve.

Og enkelte av våre kunder har selv bestilt ladekabel med logo til sin virksomhet rett og slett fordi dette var en nyttig gave som blir brukt. OG – som med logoen trykket på gjør at avsenderen blir husket. For ikke å være for pompøs mener vi å kunne påstå at dette reklameproduktet har gitt oss mye og god oppmerksomhet.

En av de klassiske reklamegavene er et krus med logo. For et kaffekrus er virkelig en gave som blir brukt og som det settes pris på. 
På enkelte arbeidsplasser samler de på krus fra leverandører – og de ansatte får sine egne favoritter. Andre elsker å vise frem sin samling med krus fra de forskjelligste turistattraksjonene i landet. Enkelt får man vist frem hvor man har vært og ikke minst så gjør det det enklere å kunne ramse opp alle stedene for den som er i nærheten og vil høre.

At reklamegaver blir husket er sikkert. Ikke minst pga logotrykket men også funksjonaliteten. Men hvilken artikkel du skal bruke til nettopp ditt budskap?Vi har kunnskap om produktene som finnes – og ut i fra hvilken oppgave du gir oss:

  • -markedsføre et nytt produkt
  • -oppmerksomhet rundt et sikkerhetsprodukt for virksomheten
  • -presentere virksomheten som en attraktiv arbeidsplass
  • -bidra til å vise omsorg for lokalmiljøet
  • Osv.

Vil vi foreslå de produktene som best bærer ditt budskap.
Alt etter anledning, levetid på budskapet, antall enheter og budsjett vil vi foreslå relevante produkter.

  • -En kulepenn produsert av gjenvundne plastflasker til bruk i en kampanje for å samle inn plasten langs våre strender
  • -En tskjorte i god kvalitet som gjør at firmalogoen er like tydelig gjennom hele levetiden og t-skjorten holder fasongen. En slaskete t-skjorte med et falmet trykk er ikke den reklamen man ønsker for virksomheten
  • -En vannflaske i aluminium som kan gjenvinnes når den etter en lang levetid ender sitt livsløp er et fint produkt i en sunnhetskampanje for å drikke mer vann.

Sammen med deg løser vi dine oppgaver.
Enten du ønsker et møte eller at vi stiller de rette spørsmålene slik at vi foreslår de rette gavene til deg. 

Sjekk gjerne ut bloggposten om 10 Tips til reklameartikler hvis du vil ha ideer til hva du kan bruke til profilering. Kontakt oss gjerne, vi hjelper deg med hva det måtte være 🙂

Lukk meny